V Austrálii byl objeven obří trilobit, který byl děsivým predátorem v období prvohor

Objevy
18. června 2019 14:24 / Lukáš Bauer
Dravý trilobit dominoval v období prvohor Internet
Vědci popsali zcela nový druh trilobita, který obýval Zemi v období prvohor, byl šikovným predátorem. Vědci ho díky tomu pojmenovali po slavném tyrannosaurovi. Vzácná fosilie byla objevena v oblasti klokaního ostrova v Jižní Austrálii.

Australští paleontologové objevili zcela nový druh trilobita, který byl vrcholným predátorem v období prvohor. Dosud jediný nalezený exemplář byl objeven na Klokaním ostrově v Jižní Austrálii.

Objev tohoto tvora je pro vědce cenný zejména kvůli poznatkům z období kambria, kdy tento druh žil. Je totiž známo, že v tomto období došlo k masovému nárůstu mnohobuněčných organizmů. Tato 540 milionů let stará událost je považována za vznik moderního života na Zemi.

Jednou ze skupin živočichů, která zaznamenala prudký evoluční rozvoj, byli trilobiti. Tento tvor měl pevný krunýř a na Zemi jich žilo přes 17 tisíc druhů. Vědci trilobity dodnes považují za nejúspěšnější živočišný druh na planetě.

Nový druh trilobita pojmenovali vědci Redlichia rex, kvůli jeho velkým rozměrům a také velkým trnům, kterými pravděpodobně lovil a trhal svou kořist. Objevená fosilie je v pozoruhodně zachovalém stavu a vědci z ní dokáží rozeznat i měkké části, jako jsou nohy.

Podle expertů se jedná o největšího trilobita, který byl v Austrálii objeven. Měří bezmála 30 centimetrů, což je dvakrát více, než kolik měří ostatní známí trilobiti. Světový rekord drží zatím Isotelus Rex, který měřil 75 centimetrů a žil na území dnešní Severní Ameriky. Dále čtěte: (Byly nalezeny vzácné fosilie dinosaurů, kteří zemřeli přímo v den dopadu obrovského asteroidu).