Fantastický objev: Astronomové nejspíš objevili vůbec první měsíc mimo naši sluneční soustavu.

Žádný měsíc, obíhající některou z nově objevených exoplanet, nebyl dosud nalezen
 Vesmír
02. srpna 2017 11:28 / Shutterstock
Astronomové věří, že objevili vůbec první měsíc, který obíhá kolem exoplanety. Pomocí Hubblova teleskopu nyní označili možný objekt pod označením Kepler–1625b, o kterém se domnívají, že je prvním nalezeným měsícem mimo naši sluneční soustavu.

Tým pod vedením doktora Davida Kippinga, který je odborným asistentem astronomie na jedné Kolumbijské univerzitě, oznámil možný nález vůbec prvního exoměsíce.

„Pokud se naše domněnka potvrdí, bude to znamenat obrovský objev, který pomůže z odpovědí na mnoho otázek týkajících se naší sluneční soustavy ale i vzdálených galaxií. Také by nám tento objev mohl poskytnout důležité informace o formování a vývoji hvězd,“ uvedl výzkumný pracovník Alex Teachey.

Potencionální měsíc Kepler–1625b, který obíhá kolem hvězdy Kepler–1625 je podle dosavadních odhadů vzdálen přibližně 4000 světelných let od Země.

Podle odborníků může mít domnívaný exoměsíc velikost i hmotnost podobnou jako Neptun, přičemž obíhá planetu o velikost Jupiteru, která je však mnohonásobně těžší.

„Potvrdily se některé naše předpoklady a ukázalo se, že mateřská planeta objektu je skutečně obrovská. Je to pro nás trochu záhadou, protože celý objev má poněkud velké měřítko oproti planetám které známe z naší sluneční soustavy,“ uvedl dále ve zprávě Teachey.

Astronomové však ohledně přesného určení, zda se skutečně jedná o exoměsíc, musí udělat širší analýzu a výzkum, který by měl být hotový koncem října letošního roku, teprve potom mohou vědci s jistotou prohlásit, že učinili přelomový objev.