Vědci identifikovali nový druh chobotnice. Léta se domnívali, že se jedná o jiný druh

Nový druh chobotnice má rohovité výrůstky nad očima
 Objevy
30. prosince 2017 14:02 / Alaska octopus project
Chobotnice jsou známé tím, že se umí perfektně maskovat a jsou také velice inteligentní. Vědci nyní objevili nový druh chobotnice velké, největšího zástupce těchto mořských stvoření.

Nový druh, který vědci pracovně pojmenovali límcová chobotnice velká, byl ve skutečnosti celou dobu považován za chobotnici velkou (Enteroctopus dofleini). Důkazy o novém druhu získali vědci až na základě DNA.

Podezření na existenci tohoto tvora, který nemá ještě vědecký název, měli odborníci již od roku 2012. Vědci až nyní objevili důkazy o geneticky odlišném druhu ve vodách Aljašky.

Obě chobotnice, které byly testovány, byly puštěny zpět do hlubin bez toho, aniž by je vědci vyfotografovali, takže vizuální důkazy chybí. Analýza DNA je však pro odborníky dostatečným důkazem o existenci nového druhu.

Nakonec odchytili několik chobotnic a získali potřebné vizuální důkazy v podobě lomených papilovitých paprsků a hrbolů na kůži po celé délce těla a dvěma bílými skvrnami na hlavě nového druhu. Chobotnice velká má na hlavě pouze jedno takové místo.

Jedná se o vizuální identifikační znaky, které umožní identifikaci nového druhu chobotnice v terénu, což pomůže určit také početnost její populace. Vědci se také chtějí zabývat výzkumem dopadu na populaci obou druhů chobotnic v souvislosti se světovým rybolovem.

V mořích se nachází velké množství dosud neobjevených nebo velice vzácných živočichů. O jednom z nich jsme psali v tomto článku.