V Austrálii vandalové kladivem zničili vzácnou zkamenělou stopu dinosaura

Dinosauří stopa ve skále byla stará nejméně 115 milionů let
Další 1 fotografie v galerii
 Země a Příroda
24. prosince 2017 09:13 / Internet
Trestuhodný čin se stal v jednom z australských národních parků. Neznámí vandalové zde kladivem rozbili fosilní otisk dinosauří stopy. Její stáří bylo již dříve odhadnuto na nejméně 115 milionů let.

Stopa dvounohého dinosauřího dravce byla objevena v roce 2006 na území přírodního parku Banurong v australském spolkovém státě Victoria. V této oblasti bylo v posledních letech objeveno mnoho zkamenělých kostí a zubů prehistorických tvorů.

O zničení této velice cenné fosilní památky informovala australská média před několika dny. První, kdo způsobenou škodu odhalil, byla školní exkurze. Studenti se na místo kde dinosauří stopu archeologové nechali, vydali a průvodce s hrůzou zjistil, že stopa je rozbitá.

Paleontologové v roce 2006 rozhodli, že stopa zůstane na místě, aby ji návštěvníci parku mohli vidět v přírodě a ne v muzeu. Nyní odborníci doufají, že otisk bude možné alespoň částečně obnovit. V opravě by měla pomoci replika, která byla pořízena krátce po objevení stopy.

Paleontologové, kteří stopu našli, a příslušníci státních institucí sdělili, že jsou tímto činem znechuceni a vynaloží maximální snahu o dopadení viníků a jejich potrestání. Vzhledem k těžko vyčíslitelné historické hodnotě tohoto pozůstatku lze předpokládat, že pachatelům v případě dopadení hrozí přísné tresty.